24 Ocak 2016 Pazar

9.gün - evlerinin önü yonca

Karman çorman bir günün sonunda, bir acayip mekanda otururken, masa başında bir ton güzel konu konuşulduktan sonra arka fonda çalan müzik dikkatimi çekti: "Evlerinin önü yonca"

Bir gün daha ne kadar güzel olabilir ki?

Tamam tüm gün güzel değildi, hatta ben o türküyü farkettiğimde sinirlerim kaşlarım çatık çatıktı ama bunları buraya yazmayacağım. Güzelleri yazalım, güzelleri hatırlayalım değil mi?

Asıl o türküden daha da güzeli bence dağılırken herkesin "evlerinin önü yonca çaldı, farkettiniz mi?"  demesiydi. Ondan önce de ara ara güzel şarkılar çaldı ama evlerinin önü yonca'nın çaldıkları kayıt da çok güzeldi.


Bu arada daha demin "sofra başında" diyecektim, baktım olmadı, "masa başında" dedim. Bir masa ile sofrayı ayıran nedir? Sofra sanki sadece evde, misafirlikte falan olur değil mi? Bir kafede, bir lokantada sofra olmaz, orada masa olur. Sofra olması için ayakkabıların çıkarılmış, tertemiz bir evde olmak gerekiyor sanki. Hatta benim zihnimdeki sofrada bağdaş kurulup oturulmuş, sofra bezinin kenalarlı kucaklara çekilmiş, bir sini etrafında yemek yiyen aile geliyor. Bir yandan muhabbet ediyorlar vs. Yıllardır öyle yemek yemediğim halde. Çocukken yerdik ama onda da muhabbet etmezdik, babam televizyon seyrederdi, haber. Biz sesimizi çıkartacak olsak "Haber dinliyoruz burada" "bi dakika" "şşş" falan denirdi. Ne acı değil mi? Neyse konumuz bu değil şimdi. Konumuz neydi ya? Gün içinde rastladaığımız müzikler olsun konu. Olsun mu? Oldu bil.

Rastladığımız müzikler demişken, Greenwich'te dolanıyorum bir gün. Aa şu tarafa da gideyim, o bina ne ki acaba? diyordum. Music college miymiş artık neyse, böyle binanın etrafında dolaşırken hep şey yapanları duydum. Sabahtan beri hatırlamaya çalışıyorum, ne deniyor onlara? Prova yapanları mı? prova da değil tam, Çocuk daha güzel çalmak için çaba gösteriyor. Alıştırma yapmak gibi, egzersiz yapmak gibi. Mevzu bahis müzik olunca o etüt çalışmalarına ne deniyor?

Neyse.

Ben sevdiğim arkadaşlarıma dua ederken, Allah'ım en güzel nağmelerle karşılaşsınlar diye dua ederim. Mesela sen sokakta yürüyor olacaksın, o sırada bir evin önünden geçiyorsun, pencere açık, bir anne çocuğuna ninni söylüyor. Ya da tarlanın kenarından geçiyordun, birisi dertli dertli türkü söylüyor. Bir okulun yanından geçiyorsun, sınıfça koro söylüyorlar. Bence dünyanın en güzel şeylerinden biri.

Allah bizleri güzel sofralarla, güzel müziklerle karşılaştırsın.

Amin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder