11 Kasım 2022 Cuma

Otizimli çocuk

Geçenlerde arkadaşta oturuyoruz, dört kişiyiz. Bir arkadaşın iki çocuğu var, biri otizimli. Burada bir kadından eğitim alıyorlarmış ama saati 120 pound ve bi ilerleme de kaydetmemişler. Kız napıyor dedim "o anda ve orada oluyor aslında temelde. Ama benim bunu yapabilecek bir enerjim yok" falan dedi. Sonra biraz anlattı. Ben de ona dedim ki "ya sen aslında normal bi bakıcı tutsana, oyun ablası gibi, çocukla gelsin 1 saat ilgilensin, sen de kendine vakit ayırmış olursun o sırada" anaokulu bile zor kabul etmiş çocuğu, kimse kabul etmiyormuş "ben denerim" dedim. 

Çünkü benim zaten işim bu. Buradaki şirketimin hizmetleri arasında çocuk bakıcığı da var, hiç yapmadım ama. Çocuklara ders verirken de saatlik bakıcı ücreti üzerinden ders veriyorum. Hem evi benim sokağımın başı, çok yakın. Hem de bu ülkede otizm öğretmeniyle ilgili çok açık var, eğer yapabilirsem belki sonra okula geçmek isteyebilirim. Denerim yani dedim.

Geçen hafta 15 dakika gittim. Gerçekten seninle iletişim kurmak istemeyen biriyle iletişim kurmaya çalışmak zor bir şey. Ama bir yandan da gelip sana sarılabiliyor. Bu değişik bir şey. 

Daha demin de terapistimle konuştum, çünkü acaba yanlış bir şey mi yapıyorum diye düşünüyordum. O anda ve orada nasıl orada olacağımla ilgili bir az konuştuk işte. Kesinlikle öğretmen olarak değil. He, çünkü beni en çok zorlayan, ben çocuklarla hep öğretmen olarak iletişim kuruyorum. Yüzlerine boyama yaparken bile dualar ediyorum, bir şeyler öğretmeye çalışıyorum aslında. Her zaman öğretmek de değil de genelde öğretmen rolündeyim. O rolden çıkmam lazım. Bir sürü başka rol var. Belki de sadece orada olmam gerekiyor. Ha bu arada, reddedildiğimde de bir ilişkinin içinde kalabilirim.

Konuşuyorsun, cevap gelmiyor. Duygularını ifade ediyorsun, bambaşka bir şeyler yapılıyor. Bunlar zaten benim çok alışık olduğum şeyler değil mi? 

En azından bu sefer saatine para alabileceğim ve CV'me ekleyebileceğim. 

Çok kötü geçerse ya da ben öyle hissedersem diyelim (çünkü "kötü" diye tanımlanacak bir şey yok) gider o parayla hamburger ısmarlarım kendime. 

Belki buraya tecrübelerimi yazarım.

Hamburger yedikten sonra :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder