2 Ocak 2012 Pazartesi

"torunum gel yanıma"

insanın evine iyi misafir gelmesi güzel bir şey. hem de çok.

sonuçta senin bu evde bir yaşantın var, uyuyosun uyanıyosun yemek yiyosun televiyon seyrediyosun meyve yiyosun falan, sevdiklerin de gelip bu vakte dahil oluyorlar. bazen işte ailenin büyükleri geliyo, biz de yemekleri daha az tuzlu yapıyoruz, onların sevecekleri tatlılar yapıyoruz. sonra bi tane dede yemek sırasında "torunum gel gel yanıma" diye usulca çağırıyo, "sen bundan bana bi tane daha getir, ben bunu çok severim" diyo. o an işte dünyalar sizin oluyo.

"rahmetli ilyas benim onun cenazesinde 7 gün gelip kuran okumuş idi evde". E ilyas da rahmetli oldu, bu dünyaya gelip gidiyoruz işte, gencecikten de gidebiliyoruz, madem geldik en iyi şekilde görevlerimizi güzelce yapalım da, güzel yerlere gidelim işte, mesela hastaları ziyaret edelim, cenaze evlerine taziyeye gidelim, işte bunların hayatın içinden şeyler zaten hayat akıp giderken oluveriyor, bi de amcamın o Kur'an okuyuşunu dinlemedim, doyamadım işte. demekki Allah böyle istemiş. ben çocukluğumda evdeki o kocaman cemaati hatırlıyorum, amcam imamdı, sesi salonu doldururdu, o ses o kadar güzeldi ki, öyle şahaneydi ki. hani biz kah safta dururduk, kah kapının oralardan izlerdik, kocaman abimler, babamlar, anneler, herkes ne kadar da büyüktü öyle, o ses nasıl da güzeldi öyle...

işte bizim ahirette aklımız hep, sonuçta sevdiklerimiz orda bizim, yaşlıların bi ayağı çukurda diyoruz ya hep, tabi çukurda olur, adamın sevdikleri hep orda, zaten adamın hayatı ona göre şekillenmiş, dua ederken bugün dede "Allah'ım beni kimseye muhtaç etmeden yanına alsan iyi olur" dedi. sonra işte karşısındaki torun da düşündü durdu, iyiki ahirete inanıyoruz ya, yoksa hayat ne kadar zor olurdu, insan ne kadar yalnız hissederdi kendini di mi?

işte ben de düşünüyorum böyle, amcamın sesi o kadar güzelse, davud a.s'nin sesi nasıldır kim bilir? sonra hz. aişe'nin rivayeti gelir aklıma, benim peygamberimin sesi nasıldır? var ya işte cennete gitmek lazım, iyi insan olmak lazım.

bi de ben amcamı çok özledim. işte özledikçe de fatiha okuyorum böyle amcam mutlu ben mutlu oluyor o zaman sanki. gözünü sevdiğim müslüman zihni :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder